Ostatnio na rynku Instagramowym, co chwila pojawia się nowy e-book o Instagramie, który ma być drogowskazem do osiągnięcia sukcesu na Insta. Ja jako osoba ciekawa z natury i taka, która pracuje też na codzień z Instagramem prowadząc konta firmowe, chętnie kupuję e-booki. Uważam, że to super forma przekazywania wiedzy. Jestem posiadaczką 5 e-booków o Instagramie i pomyślałam sobie, że je dla Was porównam.
Uszeregowałam je nieprzypadkowo. Taka była kolejność zakupu 😀
Cena: 50 zł
To był pierwszy e-book o Instagramie po jaki kiedykolwiek sięgnęłam. To był 2018. Dopiero zaczynałam na Instagramie wrzucać swoje zdjęcia z wakacji 😀 i wszystko było dla mnie nowe. Obserwowałam 10 osób na krzyż i jedną z tych osób była właśnie Alabasterfox. Więc kupiłam, żeby dowiedzieć się jak się bawi się w Instagramy. Bo uwierzcie, nie wiedziałam nic. I to co chciałam to dostałam. E-book wg mnie zawiera podstawową wiedzę. I właśnie przeznaczony jest dla osób początkujących. Jednak, jak mam być szczera 🙂 te same informacje wyciągnięcie z Internetu i z samego bloga autorki. E-book napisany jest przystępnie ale momentami dla mnie za mało merytoryki i konkretów. Moje odczucia są takie, że cieszę się, że kupiłam go na jakieś super promocji i nie wydałam na niego 50 zł 😉
Podsumowując: E-book dla początkujących
Cena: 79 zł
Podręcznik jest zdecydowanie dla osób, które dopiero zaczynają bawić się w Instagrama. Pokazuje wszystkie etapy od momentu założenia konta przez tworzenie treści i algorytm. Jeżeli chcesz poznać narzędzie trochę lepiej i nauczyć się wykorzystywać wszystkie opcje jakie daje Instagram, to polecam. Dla osób, które już prowadzą profile, jest dużo oczywistych rzeczy, ale na pewno systematyzuje wiedzę. Mimo, że treści zawarte w podręczniku nie były dla mnie odkryciem, to dowiedziałam się kilka fajnych perełek 🙂 Myślę, że podręcznik zbiera wiedzę, którą Asia przedstawiła rónież na swoim blogu. Zdecydowanie napisany jest przystępnym językiem, dużo merytorycznej wiedzy i konkretów. Jeżeli miałbym inwestować w jeden e-book na początku swojej drogi Instagramowej, to na pewno były to ten. Na pewno warto polować na jakieś fajne promocje na e-booka.
Podsumowując: E-book dla początkujących, średniozaawansowanych
Cena: 79 zł
Pokładałam duże nadzieje. Jednak moje odczucia są mieszane. E-book opowiada o opcjach Instagrama, wskazuje pewne rzeczy na które należy zwrócić uwagę i daje chwilami do myślenia. Mimo wszystko po przeczytaniu e-booka od Alabsterfox i Insacademy, większość treści z ebooka Oli nie były dla mnie odkryciem. Może gdybym sięgnęła po niego w pierwszej kolejności, moje odczucia byłby inne. Ola, autorka, prowadzi również bloga i większość treści można wyciągnąć z jej wpisów, lub po prostu obserwując jej profil na Instagramie. Mimo wszystko jednak systematyzuje wiedzę. Osoby początkujące i takie które gdzieś się pogubiły w Instagramowym świecie na pewno znajdą dużo przydatnych informacji.
Podsumowując: E-book dla początkujących, średniozaawansowanych
Cena: 109,99 zł
Zdecydowanie inny niż 3 powyżej. E-book składa się z dwóch części Agnieszki – dotyczącej Instagrama i Kasi – dotyczącej Lightrooma. I jest zdecydowanie dla osób na każdym poziomie zaawansowania 🙂 Jednak jeżeli chcesz zacząć to w tym e-booku nie znajdziesz informacji o podstawwych narzedziach i opcjach INsta, tak jak w przypadku e-booka od Asi „INSTAGRAM HANDBOOK”. Osoby, które mają już zdobytą podstawową wiedzę i chcą rozwijać swój Instagram, znajdą dużo przydatnych treści. Z mojego punktu widzenia, czyli osoby, która oprócz swojego konta, prowadzi też firmowe, jest to podręcznik najbardziej wartościowy z największą ilością merytorycznych treści. Zdecydowanie daje do myślenia.
No i jeżeli uważasz, że o Lightroomie wiesz już wszystko, to myślę, że Kasia udowodni Ci, że możesz jeszcze czegoś nie wiedzieć 🙂 A jeżeli nie wiesz nic i chcesz zacząć to część o Lightroomie napisana jest tak, że każdy będzie poruszał się w tym narzędziu jak ryba w wodzie.
Podsumowując: dla osób na każdym poziomie 🙂
Cena: 109,99 zł
Ten ebook to zbiór doświadczeń i przemyśleń na temat rozwoju na Instagramie Autorki, czyli Aniamaluje, oraz zaproszonych „gości”. W ebooku znajdziemy wypowiedzi, wielu specjalistów od Social Marketngu.
Nie znajdziemy w nim podstaw, co i jak robić. Jest to dla mnie poradnik już dla zaawansowanych użytkowników, twórców, influenerów, którzy stanęli w miejscu ze swoim kontem i nie wiedzą co dalej. Jak robić żeby jednak się rozwijać. Dużo przydatnych wskazówek. Szczególnie podoba mi się to, że w tym ebooku znajdziecie zdanie różnych osób.
Tutaj, w przeciwieństwie do ebooka „Umiem w Instagram i Lightroom” jest wiedza podana na tacy. Co robi Ania, że jej konto rośnie. Dla mnie osobiście, jednak wciąż najlepszy do pracy nad kontem jest „Umiem w Instagramy”. Bo ja osobiście lubię, jak ktoś mnie angażuje w proces i rzeczywiście muszę włożyć pracę, zastanowić się nad czymś.
Nie mniej jednak ebook daje do myślenia i uważam, że jest bardzo dobry i godny polecenia 🙂
Podsumowując: dla średniozaawansowanych, zaawansowanych
Pozdrawiam,
Elobaba