W tym wpisie odpowiem na pytanie: co to jest ten magiczny wskaźnik engagement rate? Po co on komu? Pokaże Wam jakie są średnie wartości wskaźników dla danej wielkości konta na Instagramie. Oraz powiem w jaki sposób mierzyć sobie tytułowy engagement rate (dalej: ER 😉 )
Będę używała dalej skrótu ER. Więc, ER to nic innego jak wskaźnik zaangażowania obserwujących, który mówi nam o stosunku liczby komentarzy i like’ów do liczby obserwujących.
ER na Instagramie jest jednym z najważniejszych wartości, obrazujących nam jakość konta. Z czego to wynika? Z tego, że np. ilość followersów możemy kupić, ale będą to puste konta, które nie będą zaangażowane. Nie będziemy od takich kont dostawać komentarzy czy like pod zdjęciami. Co za tym idzie? Liczba follow rośnie, a ilość komentarzy i like pozostaje bez zmian. Więc stosunek ilości komentarzy i like do ilości follow maleje, więc wskaźnik naszego zaangażowania również maleje. Dlatego ilość followersów oszukasz, ale poziomu zaangażowania już nie 🙂 Stąd taka duża ważność ER.
Jest milion różnych danych źródłowych, które mówią Nam jaki średni ER jest ok. Nie mniej jednak, dużo tych danych się pokrywa, więc przedstawiam Wam poniżej %ER względem ilości followers, jaki uznawany jest za średnią i jest w miarę OK.
Oczywiście nie przywiązywałabym aż tak dużej uwagi do tych danych, bo mogą być konta, które mają prawdziwą społeczność, a poziom zaangażowania niższy. A będą też konta, które nie mają prawdziwej społeczności a poziom ER mają na dobrym poziomie. Ogólnie ten wskaźnik jest dla NAS, żebyśmy wiedzieli, czy idziemy w dobrą stroną (bo my sami tylko wiemy, na jakich fundamentach zbudowane jest nasze konto), czy raczej musimy popracować i coś poprawić. Ogólnie w świecie social media masterów, mówi się, że wszystko poniżej 3% ER to są konta nad którym trzeba popracować. Do tego jak zobaczycie poniżej, że różne narzędzia pokazują różny poziom ER.
Na szczęście, nie musimy sami siedzieć z kartką papieru i obliczać zaangażowania, mamy do dyspozycji darmowe internetowe narzędzia 🙂
1. Soscialblade (uwaga! Trzeba mieć konto firmowe lub profil twórcy)
2. Phlanx (uwaga! Trzeba mieć konto firmowe lub profil twórcy)
3. Hyperauditor (od 1000 obserwujących)
Wystarczy, że klikniecie na nazwę i zostaniecie przeniesieni do miejsca, gdzie dzieje się maga 😉 i możecie sprawdzić swoje konta. O tych narzędziach i jak z nich w pełni korzystać, będę mówiła w kolejnych tygodniach. Ale uwaga, każde narzędzie pokazuje inną wartość ER bo działa wg swojego klucza. Najważniejsze żebyście pamiętali tą tabelkę ze średnim wskaźnikiem ER względem wielkości konta i zasadzie 3%.
Zobaczcie jaki ER pokazują te narzędzia u mnie:
I na zakończenie, co zrobić, żeby poprawić ER? Wg mojej skromnej osoby, oczywiście 🙂
Mam nadzieję, że wiadomości będą dla Was pomocne i będą inspiracją.
Pozdrawiam,
Elobaba
1 Comment
[…] Dbanie o engagement rate 😀 więcej o engagement rate w tym wpisie: Wszystko o engagement rate na Instagramie […]